pühapäev, 25. juuli 2010

Kaldataimed

Kalmus (veel paika panemata) ja konnakilbukas
Soovõhk ja harilik soopihl
Harilik kukesaba
Liht jõgitakjas (juba ära õitsenud)
Harilik soopihl
See kolmnurksete lehtedega jõgi-kõõluslehe noor taimeke, väga huvitav veetaim oma erikujuliste lehtedega ja ilusate õitega.
Purde juurest võetud ubaleht
Keskel Deialt saadud ubaleht
Siin veel paika istutamata järvkaisel, liht jõgitakjas ja luigelill. Vedas, jõevesi niivõrd madal, et luigelille leidsin kaldamudast, sain emastaime koos noore, veel juurteta, taimega. Tal see omapära, et enamuses emataimel (juurtega) kasvab risoom taimedega, kel pole veel juuri ja sellest puhmast vaevalt endale taime kasvama saad, pealegi suurvee ajal jääbki ta vee alla kasvama, sellepärast ma teda seni ei leidnudki.
Siin siis ka tema ilus õisik

14 kommentaari:

Helve ütles ...

Väga tragi tegija. Nii võimas veekogu ja juba taimedki sees!

Luigelill on hästi ilus.

MUHEDIK ütles ...

Suplus läks asja ette, milline liigirikkus üheainsa vanni eest:) Sa siin enne rääkisid, et Sul kõik vohab, pane mõned taimed kohe mitmesse potti, tuleks hea meelega hamsterdama, sest meil lähikonnas sääraseid pole võtta, luigelille ja jõgitakjat ja...:D. Ma vaataks Sulle sinna kaldapealsele ka üht-teist.
Ah, Ilus on ja aina ilusamaks lähe!

MUHEDIK ütles ...

viimane sõna loe "läheb"

Hiline ütles ...

Eks ma peangi homme linna sõitma, istutusnõusid ja kookoskiu kangast ning mingit rammusamat lillemulda vaja, see kuramuse muda paneb isegi katteloorist läbi ja minu tänase solberdamise tagajärg selline, et taimejuured ikka paljad :)
Aga selle vohamise kohta - imelik aasta, ma panin 5 roosipistikut (kastsin meevette) neist 4 kasvab juba jõudsalt ja üks on siis elus küll, aga siiani ei ole ühtegi punga ajanud :))) Ja selle kollase põõsasroosi kevadel mulda pistetud murdunud oka hakkab varsti õitsema, aga vot nende roosade Robustadega mul ei vea, juba teine istik läks (seekord Lapiteki süü)loojakarja, üks siis veel potis ja elus, tuulevaiksesse kohta pandud, aga ka sinna keerutav tuuleiil murdis mul roosi 2 oksa ja ka tüvele poogitud Granatnaja, kelle ma enda arust ilusti veel toestanud olin :(

A tead keda ma Sinult tahan? - vesikarikat ja seda tähkjat vesikuuske (mul napib bioloogilisi veepuhastajaid), mida Sa kusagil oma blogis aprillikarikaks nimetasid :) maismaa taimedega aega järgmiselgi aastal, enne pean veefloora kasvama saama ja vaatama kuidas see tiik talve üle elab, enne kui mehele lemmikloomad tiiki elama muretsen. Mõne unistuse võib ju täide ka viia

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aga meil on juba kolm kala! Õhtuti võib kuulda kuidas krõmpsutavad sääsevastseid

Hiline ütles ...

Ha, eelmise postituse Turkestanika kommentaari vastuseks - mul on trenažöör juba ammu olemas, eks talvelgi pean liikumises olema :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

:)
Lund ei olnud lükata ve?

Hiline ütles ...

Ei lubata - ma ei või ju üldse füüsilist tööd teha, tohtrid lugesid pika nimekirja, mida ei tohiks teha (sealhulgas mainiti lumerookimisele lisaks ka põrandapesu, et silma siserõhku mitte suurendada, ei või lisaks kõigele muule isegi kummarduda) ja ma pean sellest nimekirjast rangelt kinni, teen ainult seda, mida ei mainitud, kahju, et selles nimekirjas ei olnud nõudepesu :DDD
Lapsed tõid jõest ka kalu, sääsevastseid ja põhjataimi ei ole ja nii söödetakse siis vihmaussikesi, nisuteri ja maiuspalaks ka paar koerakrõbinat (suure nuru lemmiktoit)

Mariihen ütles ...

Esimene tuvastamata on harilik kukesaba ja teine harilik soopihl. Muide, kõõlusleht tahab nõrgalt voolavat vett. Seisvasse vette istutatud taimele pikka iga ei julge garanteerida.

Arne

Hiline ütles ...

Aitäh, Arne!
Kõõlusleht kasvab ka seisvas vees, taim ise sureb välja, aga nendest veealustele lehelintidele kasvavatest pungadest tuleb kevadel jälle uus taim. Seda, et ta natuke veeliikumist tahab, tean (mul tulebki, et vesi jõest juurde ja kas ülevool või vajadusel ka sügavamalt isevooluga jõkke tagasi, hoiab tiigitemp. stabiilsemana ja ka igasugu filtreid pole vaja vee puhastamiseks) Minu arust ta ka jões nn üheaastane, igal kevadel ulbib veepinnal neid pisikesi õitsvaid taimi, kes siis hiljem kusagil kaldamudas juurduvad, arvan seda sellepärast, et kunagi ei ole tähele pannud, et kasvaksid ühes ja samas kohas mitu aastat ja kevadeti pole ühtegi vana taime näinud, õitsevad ainult need veepinnal hulpivad noored taimed. Aga ma võin ka eksida, võibolla suurvee ajal ongi nad vee all, terve jõepõhi on mingeid lehelinte täis, keda ma pole suvatsenud isegi vaadata kes nad on.

elfriide tramm ütles ...

ma juba eelmises postituses vaatasim suu ammuli su tiiki... no on ikka küll! nagu keegi ennist ütles - see pole enam tiik, vaid juba veekogu! :)

vägev! eriti meeldib mulle see idee teha sinna see ülevooluala, kus siis kaldataimed. ma ei saa muidugi ütlemata jätta, et minu tiigil ka tehtud 2 ülevooluala... aga esteks ei anna mastaape kuidagi võrrelda ja teiseks.. on minu oma siiamaani poolik. noh, eks millalgi lõpetan ära.

neid vesikuuski võiks sulle tuua, mul nad paljunenud ja vaatan, et läheb vist paljuks. vesikarikat on mul ka, aga pean vaatama, kas on paljunenud, siis saaks jagada.

ja selles osas olen sinuga väga nõus, et liikumises ja loomises on elu, nii otseses kui ka ülekantud tähenduses. kriban sellest ehk millaski veel, praegu pole tahtnud arvutis olla eriti..

deia ütles ...

Aga kuda seda luigelille siis paljundada saaks, kui tütartaimed ei juurdu? Ma tahaks ka endale :)

Mulle täna pakuti hulgim vesisalati Pistia stratiotes taimi. Kui huvi on, siis peaks mõtlem kuda need sinuni saaks toimetada.

Hiline ütles ...

Vesisalat on troopiline taim, ta ei talvitu tiigis, saab kasvatada ainult hea valgusega akvaariumis (mul on olnud).
Aga ma esite vaatan, kas sellest suurest mättast ei anna miskit kasvavat võtta, kui ei, saadan nooremad uue järele, kuigi pikalt (eelmisel aastal oli ka jõe tase kõrgem) kõrge veetase on noored taimed kaugemale kaldamudasse kasvama pannud. Kahjuks meie purde juures pole sel aastal ühtegi näinud, mul oli varem ilus padrik kaldamutta toodud seemnetest kasvanud, nüüd laiutab seal kalmus, isegi võhumõõgad ei paista enam nende vahel välja.

deia ütles ...

ta jah meil ei talvitu - ma ise mõtlesin paar tükki talveks akvaariumisse sokutada - kui ta nii kiiresti paljuneb, siis ehk õnnestub kevadeni ületalve hoida.