teisipäev, 14. juuni 2011

Jätk tänasele

Siin siis need täna fotokasse püütud pildid, mida päeval ei saanud blogisse panna.
Vot selline näeb välja mu, vaatamata mitmele veelahistamise õhtule, hämune (vist sääsepilvedest:D) ja kõrbev pojengipeenar, mis on alati lopsakalt roheline olnud.

Yellow Grown´i kolmas avanenud õis. pildil (vähemalt minu arvutis) tõelähedane erkkollane.
Neid poolpuitunud varsi ei tohiks kevadel maha lõigata, iseasi muidugi kui nad talve üle ei ela, sest nendel hakkavad õied õitsema mitu nädalat varem kui uutel kasvudel, õied on isegi tiba lopsakamad ja õiepungi ka rohkem. Ning ka puhmas sellevõrra kõrgem.

Nu ja ka kaks pisikest põõsasroosi, eelmisel aastal juhanist saadud. Sordi nimesid peaksin koukima laua alumisest sahtlist, aga sorry, mu ribikondile ei meeldi summa mu kükkharjutused
Aga kui mälu ei peta, siis vist Morden Bluch

See igatahes on Morden Sunreise. kahjuks sel hetkel tuli päike pilvede tagant ja nende õite erinevust pole hästi näha. Nimelt murdis mu berna peale istutamist pisikese taimekese pea maapinna ligidalt katki ja ma pistsin murdunud oksa mulda lihtsalt märgiks, et sellel kohal miski veel hingitseb. Õnneks ma istutan roosid alati võrdlemisi sügavale ja jäi ellu ja ka maasse pistetud oks võttis juured alla.
Ja nüüd kasvabki mul selline kaksikpõõsas, eespool oleval juurdunud oksal osa õisi oranžid ja sekka mõni väga ilus beebiroosa ja tagapool "emataimel" natuke heledama oranži ning helekollaste õitega.

Ja muidugi ilus rammus malts, ootan, mil natuke pikemaks sirgub (no ei hakka ma selle ühe maltsa pärast kummargama), et siis hanedele meelehead teha.

Seoses selle maltsaga mõtlesin, et miks siis ikka umbrohi on umbrohi, mõni ju neist isegi kenam kui peenrataim. Võta või maajalg - ilus taim ju, mõni ostab teda amplisse ja mina kakun ja kakun teda igalt poolt välja, samal ajal kevadel piilun hosta minori potti ja pean hinge kinni, et kas viimati ei teinud talvepakane talle liiga, no ausõna, seni kuni ta end tervenisti mullast välja ajab, pole tal küll esialgu ei nägu ega tegu, aga on hoitud, armastatud ja hellitatud.

Maja taga suur raske tume pilv, maja ees sirab täiskuu ja suur täht, liikuv täht, ja ma soovisin vihma, mis sest, et see oli lennuk, aga vihma soovida võib ju ikka.

9 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Soovin kah Sulle südamest vihma!

See on küll kummaline, et pistoksal teistsugused õied on, kui emataimel. Kas midagi seoses pookimise ja omajuursusega?

Ja selles umbrohu jutus on ka kõva tõetera sees. Ma just vaatasin, kuidas mul tööl magnoolia seisis 7 kuud inetu kattekangapussakana, aga selle tulemusel avanes 4 õit, mis kuumuses paari päevaga ära õitsesid. No on see siis nüüd ilus? Imetleme parem toomingat (millel küll tihtipeale hiljem need koid peal on) või sirelit, onju.

Köögikata ütles ...

Ahjaa, ühe asja olen siin kiirete toimetuste vahel ka ära unustanud:
Sul küll hetkel tervis nadi, aga kas meil tuleb tänavu Aalujate kokkutulek ka?

Eve Piibeleht ütles ...

Morden Blush (Marshall, 1976) ja Morden Sunrise (Collicutt, 1991), kui ma parandada tohin. Mõlemad täiesti lolli-, külma- ja haiguskindlad. Sunrise on vapustav, aga Blushi õis läheb vihmaga väga koledaks.

Nodsu ütles ...

Yellow Crown on nii lummavalt vapustav! Minul on ta aias nüüd teist kevadet, eelmine aasta näitas ühte õit ja sel aastal on kaks õit ja üllatus-üllatus needki ainult vanadelt vartelt (vanu varsi oli muidu ikka rohkem), uutel võrsetel pole näha mitte ühtegi õiepunga. Mul tekkis juba mure, et tegemist mingi anomaalse nähtusega, kuid nüüd Sinu juttu lugedes olen tiba rahunenud. Ehk peab talle "kohanemiseks" veel rohkem aega andma... Koht tal muidu üsna päikeseline.

MUHEDIK ütles ...

Need i-tohid on vaimustavalt ilusad, aga ma julgen öelda, et `Bartzella` on isegi parem kui `Yellow Crown`, viimane kipub kuidagi madalalt, isegi lehtede vahelt õitsema, aga `Bartzella` kollased õied kõrguvad uhkelt puhmiku kohal.
Ja teised pojengid on samuti ilusad.
Ja vihma soovin minagi neile, kes seda saanud pole. Me oleme teda nüüd üksjagu saanud, aga ka pole veel küllalt, nii, et võiks küll terve nädala veel tulla

Aidi ütles ...

Pojengipeenar on väga, väga ilus, kõrbemine ei paista pildi pealt küll välja!
Aga head korralikku vihma soovin sulle kogu südamest. Ole hea, soovi mulle sama.

Hiline ütles ...

Soovin küll, ja südamest! - igatahes sadu kordi rohkem kui täna meile tibas. See tegi ainult sääsetiivad märjaks, mis nad veel vihasemaks muutis ja meelitas teod välja. Vihmaveetorudest ei jooksnud pea tilkagi.
Issand, ma vahepeal täitsa unustasin, et meil ka tigudehordid elavad.

Tsiil ütles ...

Meil imekombel ladistab akna taga. Vaatasin, et suur pilv läheb üle, aga sadas ometi alla. Sama soovin kõigile!

See on lahe, et oks jalad alla võttis, juured see tähendab :)

Mina olen põllu pealt paar "umbrohtu" aeda toonud - üks neist naistepuna ja teine see vareselill, nimi läks meelest. Puhta ilu pärast, loodetavasti ei pea neid massiliselt välja viskama hakkama :)

elfriide tramm ütles ...

muide, malts ju salatiks väga hea. üks ameerikamaa ökoonu kasvatab teda isegi endal ühes peenras.

vihma!