kolmapäev, 1. juuni 2011

Käsipidi mudas

Tänane jõeekspeditsiooni saak

Võta nüüd kinni, kas on kõõlusleht (ta noore taimena iga kord erinevate lehtedega ja kui talvepunga otsas pole, ega ära ei tunneks) või penikeel, kuigi ka see kahtlane, eelmisel aastal ei näinud ühtegi penikeelt jões olevat, aga neid oli põhjakaldal päris hulgim.

Veel ei tea isegi kes see on.

See ka veel tuvastamata, väga huvitav taim. Veepeal ühtedel sellised "tillilehed"

Teistel, keda leidus rohkelt, siis sellised lehed

aga vees juurekaelal terve suur rosett vot selliseid, mida ma algul vesikuuseks pidasin ja olin üllatunud kui pihku jäi hoopis midagi kaharamat :D

Mnjah, ka see suur küsimärk. Kelle ma vee alt mudast kätte sain - vesiroos või vesikupp.
Guugeldamine ajas asja veel hullemaks, sest minu teada meie jões kasvab väike vesiroos ( Nymphaea candida), aga mitte kusagil ei leidnud selle risoomi pilti, ainult valge vesiroosi (Nymphaea alba), kes aga meie vetes haruldane. Ja see risoom siis väga sarnane vesikupu risoomiga. Ja muidugi mõlemad sarnased minu vannis oleva risoomiga.
Siit lugesin, kuidas vesiroosi ja vesikupu vahel vahet teha. Jooksin lehe alust vart katsuma. Selge, vesikupp! Noorperenaisel õigus, et vesiroosidel pole veel lehed kasvama hakanud :D

Ubalehed ka vist pole kasvama hakanud, sest ei purde juures (ma jätsin suurema osa ikka kasvama), ega mujal ma neid ei näinud, kuigi minu tiigis nad vist talvitusidki roheliste lehtedega ja mõlemad juba õitsemise lõpetanud.
Aga see-eest võtsin mõned noored soovõha taimed, sel aastal neid hulgim kättesaadavates kohtades. Ja siis veel üht-teist natuke neid keda tunnen: konnakilbukat ja kõõluslehebeebisid.
Vesimünti ka.

Vot selline hädapätakast botaanik seilab aastakümneid igal aastal jõel ja alles lombi tekkimisega aeda, hakkab huvi tundma, et kes ja mis jões kasvab :P
Seekord ei olnud vajadust mudavanne võtta :DDD

6 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Teadsa, kõike, mis maailmas olemas on, ei olegi võimalik ära õppida ja see ongi normaalne, et huvi tekib siis kui parasjagu ise sellega tegeled. Küll ajapikku, eriti õitsemise ajal ka need tundmatud taimed endale nime saavad,

Aga väristaks kätt kõõluslehe, soovõha ja vesimündi järele:), viimast oleksin ma lasknud isegi Hansaplantist tuua, aga neil polnud seda parasjagu müügil. Penikeelt paluks küll mitte tuua, alles eelmisel aastal rookisin teda välja:D

Ja kas tead, ka Sinu blogi kommenteerimisega on mingid pidevad jamad, error ja error, nii logidki sada korda sisse ja siis Sa arvad, et pidevalt klõpsin siin.

deia ütles ...

ega jõua jah kõike tunda ja teada. Ja mõtle - kui sa kõike juba teaksid, küll siis oleks igav - jääks ära see õppimise-ja avastamiserõõm:)

Aga ma panen ennast ka ikka selle kõõluslehe järjekorda - penikeelt küll ei taha :)

Aga huvitav, et teil seal vesiroosidel lehed veel kasvama pole hakanud - mul siin hakkavad juba kohekohe õitsema - pakun, et homme/ülehomme esimene õis lahti :)

Aga eks jõevesi on külmem ka kui tiigivesi.

Helve ütles ...

vesimünt meeldiks mulle ka.
oh, ma juba tunnen ta lõhna!

deia ütles ...

kui sul nendel mudaekspeditsioonidel mõni vesikupp veel peaks külge haakima ennast - siis ma paneks ennast selle järjekorda kah - ma juba mitu aastat olen vesikuppu saada püüdnud - aga keegi ei taha mudavanne võtma minna :D ja mul siin pole sellist kohta läheduses, kust võtta

Hiline ütles ...

Deia, Sinule sai ka Muhediku juurde viidud nii kõõluslehe kui ka luigelille taimekesed (vesikuppu ei teadnud kaasa võtta), juhuks kui lähed sinna ja minu juurest läbi ei tule. Kui aga võimalus ka minu juurest läbi tulla, siis saad ka minu käest mõlemat, panen siis ka ühe vesikupu risoomijupi Sinu jaoks potti. Seekord jõudsin varakult, noored taimed ei jõudnud veel oma rotisaba taolisi juuri eriti sügavale kasvatada.
Aga kardan, et vesikupp on Sinu tiigi jaoks liiga suur ja võimsa kasvuga taim, hakkab vesiroose ahistama.

deia ütles ...

Aitähh, Sulle Mirjam! Ma ise kardan ka natuke seda, et suur - aga tahaksin hirmsasti proovida. Kas sa arvad, et ta võib ka siis laiutama hakata, kui ma ta suurde korvi vangistan? Samas vesiroosid ju ka tegelikult üks umbrohuna kiiresti paljunev on, aga korvides püsivad kenasti paigal. Ja nii kaua see kupuke vast ikka meie juures vastu peab, kuni mul ema juures suurest august tiik valmis saab - nu nii järgmise aastani :)