reede, 4. veebruar 2011

Oh, oleks...

Tsiteeritud raamatust "Aiaviljad pisipinnal":
Varajased kartulid pannakse maha kevadel pärast öökülmi ja...
Keskvalmivad kartulid pannakse maha kuu hiljem ning...
Säilituskartul pannakse maha umbes kuu hiljem kui keskvalmivad. Neist kasvavad suured kartulid, mis säilivad hästi ületalve.

... meil ka niiiii (unistavalt ja kadedalt) pikk suvi! või vähemalt nii hea säilituskartuli sort, mida pannakse 2 kuud hiljem maha kui varajast ja kasvatab suured kartulid säilides hästi ületalve :DDD

3 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Ma tean peret, kes tavaliselt pani kartuli maha veidi enne jaanipäeva ja neil oli alati kõige suurem saak ja ilusamad kartulid.
Kui nüüd tagasi arvutada, siis keskvarase mahapaneku aeg tuleks mai keskpaik, nii ju vanasti pandigi, ja varase kartuli paneks aprilli alul või keskpaiku loori alla. Nagu klapikski

Köögikata ütles ...

Mida rohkem ma tõlgitud aiaraamatuid vaadanud olen seda vähem ma neid vaadata tahan. Ei saa ju neid üks-ühele meie oludesse tuua. :o(

Tsiil ütles ...

Mina olen kartulipanekul ainult tööjõud ja sedagi harva, üles võtmisel talgute korras olen ikka käsi :)

Ma vaatan aiandusajakirju aeg ajalt ja paregu, veebruaris on see isegi tore, et nemad seal kirjutavad meie aprilli taimedest. Nagu ettevalmistus kevadeks :)