pühapäev, 6. veebruar 2011

Statistika nii- ja naapidi

Ma ei tea, kelle blogis ma vajutasin külastusvisiitide nupule ja sattusin statcounterisse.
Seda siis 2008 10. aprillil kui omaenese tarkusest (google tõlget siis ka ei olnud) proovisin end kuidagi sisse regada, teha konto ja mida kõike veel, et kui sain lambist bloggeriga hakkama, siis ...
No ei saanud ma blogisse miskit nähtavat, eks võin ka bloggeri statsis oma ego rahulduseks mingi ülevaate saada ja statcounter vajus unustusse.
Üleeile aga üritades Thela blogisse järjekordselt kommentaari postitada (meil oli mitu elektrikatkestust) ja uudishimust (uudishimu tappis kassi ja ega vist minagi igavesti elama jää :D) vajutasin külastuste arvule - ja sattusin oma ammu unustatud Hiliseaia kontole, vau, see counter oli kogu aeg minu blogisse klikkajaid lugenud ja VAU! konto loomise päevast alates ka väääääga hirmuäratava arvu saanud! Polegi siis suurt imestada, miks mulle meilile nii palju see googel reklaame pakkus (loll ei oska ka maast raha üles korjata :D)

Kuna see statistika on sama segane ja salapärane värk nagu universiumi teke - matemaatiliste arvutuste tulemus sellest, mida inimkond on võimeline oma intellektiga tõlgendama, olgu see siis õige või vale, siis sellepärast ma ikka lakke ei hüpanud, vaid tahtsin kangesti teada, kes või mis seda suurt arvusummat tekitas... Mnjah, minu tilluke intellekt igastahes vandus alla tundmatus kohas sorkides ja lõpptulemus see, et oskasin ainult oma konto nulli deletetada. Häh, asi seegi - kiirelt tulnud, kiirelt läinud!
Uue perenaise tehtud tordi pistsime ikkagi pintslisse - peied on ju ka tähistamist väärt :DDD

Aga eile õhtul kui jälle laadisin muusikat ja niisama arvuti taga istuda igav, panin oma teise blogisse siis igasugu klikilugejaid, küll nähtavaid ja mittenähtavaid, küll unikaalsete arvutite lugejaid, küll kõikide klikkide omi ja lipukestega kah veel.
Ja mis ma siis ööpäeva statistikast teada sain?
Kuna sellest blogist ei tea veel keegi midagi ja ainult ööpäev avalik ning veel mõned minutid tagasi ei olnud ka ühtegi märksõna veel suuremates otsingumootorites, aga külastusi (klikke) on juba:
35 bloggeri stats
35 statscounter, ilma piiranguta
48 geovisite, ilma piiranguteta
7 unikaalset klikki näitasid mõlemad statistikud (st, iga arvuti IP registreerib ainult üks kord kuu jooksul)
Nii selgubki, et suurte numbrite taga on nii uudishimulikud lugejad (vast ainult viiendik kui sedagi), meie endi oma lehel käimised, blogide postituste ja kommentaaride teated, otsingumootorite kasutajad ja ka otsingumootorite "kombitsad".
Ja mida veel:
et ma oskan ikka igasugu jama peale oma aega raisata
ja et mul on 2 päevaga Tšaikovskist juba süda paha, no ei vea mul selle Pähklipurejaga - ei olnud omal ajal Vanemuise orkester tasemel seda mängimaks, ei letialt hangitud "saviplaadil" olev esitus ja ka allalaetav vist mingi provintsiorkestri interpreteering :(

5 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

On Sul ka hobid tekkinud:D, ma ei pea silmas muusikat. Kuula vahelduseks rasket rocki:)

Köögikata ütles ...

Meie seltsi kodulehe statistikast on väga ilusasti ära näha, et põhiline arv külastusi tuleb luurerobotite (spybot jne) poolt. Näpuotsatäis jääbki neid tõelisi külastusi alles.
Aga mina ka esimene kord seda ikooni oma blogisse ei saanud millegipärast. Nüüd ükskord uuesti proovides (oli vist mingi muu koht ka), õnnestus küll.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ei, ära hakka seal "raha teenima" selle reklaamide vahendamisega! Rikud oma blogi ära!

Kuula Vivaldit, see hirmus ilus kuulata, hea rahulik ja loominguline

Eve Piibeleht ütles ...

Statcounteris saab robotite külastused elimineerida

Hiline ütles ...

No kuulangi, Rammsteini laulud pea kõik juba peas ja Metallicast sama tüdinud kui A.T.-gi.
Ära muretse, Lillekasvataja, ei pane, mulle ka ei meeldi :)
Statcounteris saab jah, sest ma panin ühe variandi lausa "dieetrežiimile", kuu jooksul näitab korduvküastajaid ainult korra.
Muideks, peale google on suurimad "klikkajad" Muhedik ja Thela, päevastatistikat vaadates jääte kahe peale napilt teisele kohale :DDD