teisipäev, 28. oktoober 2008

Natuke juttu siis polümeersavidest 1. osa

Eks ma siis panen kirja, mida ma enda kogemuste järgi tean ja arvan.

Kõigepealt fimo. Seda on pehmemat softi ja effecti ning kõvemat classicat.
Pluss nendel savidel - väga hea värvigamma, pehmed voolida, küpsetamine teistest natuke madalamal temperatuuril.
Miinuseks - tumedad toonid annavad tegemise ajal natuke värvi ja kui teha keerulisema mustriga, on parem lasta ööpäev seista või segada hulka natuke kõvemat classicat või scalpey studiot.
Fimo üks minu lemmikuid ehete tegemisel, aga olen teinud ka mõned pildiraamid ja veel nipet-näpet.

Cernit. Olen ikka mõned pakid koju toonud ja ka fimoga koos kasutanud, aga vähe, Lihtsalt ei ole see materjal minule käepärane. Ei oskagi öelda midagi halba ega head.
Cernitit koos fimoga olen küpsetanud fimo kuumusel 110 kraadi.

Sculpidest meeldib mulle Studio savi - suur pluss, et must ei määri, hea voolida ja hiljem lihvida, peale mustri kokkupanekut võib kohe hakata tegema. Peale küpsetamist isegi kõvem fimost.
Miinuseks väike värvivalik ja natuke fimost kõrgrm küpsetuse temperatuur.
Igatahes kui värvivalikule suuri nõudmisi ei ole, siis minu arust üks paremaid savisid. Kombineerin tihti koos fimoga ja kõvastub ka 115 kraadiga kõvaks.

Premo. Kasutanud ainult musta, pärlmutriga savisid ja poolläbipaistvat fosti.
Nendest meeldis kõige rohkem frost ja seda kasutan koos fimoga. Väga hea teha kivide imitatsioone. Küpsetamise temperatuuri tahab küll 130, aga fimo kannatab selle temperatuuri ka ilusti välja, ei ole kordagi värvimuutust toimunud.
Studio savi meeldib mulle veel ka selle pärast, et sellest annab ka teha tugevaid pildiraame kui põhiosa küpsetada kahe klaasi vahel ja hiljem mistahes savist muster peale ja uuesti küpsetada. Igatahes viimati tehtud pildiraam sai studiost üks õnnestunumaid.

Nüüd sai natuke katsetatud nukkude ja miniatuuride valmistajate poolt soovitatud Living Doll´i.
Miks? Sest vaatamata eelpool kirjutatud savide headele omadustele, ei sobi nad minu kassiprojektiks, kas jääb tugevusest puudu (fimo classic) või on kasside jaoks liig pehmed ja deformeeruvad juba enne küpsetamist, ahjus olles tükib ka pea, vaatamata sisse pandud traatkarkassile, natuke vajuma ja kujuke ise ka natuke läheb vormist välja.
Praegu mul 5 kõige väiksemat (etturid) tehtud ja vaatamata soojale ruumile kõik ilma karkassita hoiavad ilusti pead püsti :). Annab hästi voolida ja apsakaid siluda. Katseks ühe hästi peene kaelaga kassi küpsetades ei läinud savi nii pehmeks, et oleks tekkinud kaelakõverust.
Esialgu ainus miinus, et ma pean kassikesed ise valgeks ja mustaks värvima, seda savi ei toodeta värvilist.
Kuidas värv püsib ja kas annab pärast ka lihvida, veel ei tea, oleneb ka kui ilusti ma suudan pealmise pinna siluda, see mass võimaldab väga korralikku pinda töödelda, igatahes sõrmejäljed ei jää ka eriti peale.
Kuigi kahtlen, kas pääsen järellihvimisest, mu voolimise oskused on pehmelt öeldes vägagi viletsad. Igatahes mu 5 kassikese suurim sarnasus tuleb sellest, et nad valmistatud ühest ja samast materjalist. Ime kombel ka ühekõrgused, aga erinevas toitumuses :)

5 kommentaari:

Kati ütles ...

Väga informatiivne ja uutele voolijatele väga vajalik.
Aga ma tahaks öelda, et meil on kolm eri nimega polümeersavi: Sculpey III, Premo! Sculpey ja Studio by Sculpey.
Ja Studio värvivalik ei ole kasin, ei ole: http://studiobysculpey.com/clay/clay.php - ja kõik jõuab kunagi meie poodi ka;) Need värvid, mis hetkel saadaval on, olid katseks toodud.. ei tea ju iial, kuidas inimesed uutesse asjadesse suhtuvad. Aga Studio on väga minevaks kaubaks osutunud.

Muideks, olen mitmetest kohtadest lugenud, et polümeersavide täielik kõvastumine toimub just 130 kraadi juures. Sellepärast ongi Studio nii vastupidav.

Edu Sulle!
KatiLoom

elfriide tramm ütles ...

mulle tundub, et kui mul mõned kiiremad asjad tehtud saavad, siis ma juba tean, misasja ma edaspidi katsetama hakkan :)

a kassid peavadki eri toitumuses olema, nii on ju palju huvitavam! muidu oleks nagu massinaga tehtud ja see poleks üldse see..

MUHEDIK ütles ...

Aitäh! Ootan huviga järge. Pildiraamid on väga hea mõte, nii, et....:)))))

Hiline ütles ...

Tegelikult ei olnudki see savijutt mõeldud laiale ringile, aia-saiablogijatele pisike virtuaalne koolitus enda teadmiste baasil, aga vaatasin just praegu blogi külastuste arvu, sain shoki.
Igatahes blogimise isu võttis vähemaks.

elfriide tramm ütles ...

hiline

mulle teisest küljest tundub, et kui saad laiemale ringile abiks ja nõuks olla, on ju veel parem :)

aga kui see sind häirib, siis tegelikult saad blogi passwordi alla panna ja ainult need saavad lugeda, kellele sa oled passwordi andnud - sellega saad lugejate ringi piirata endale teadaolevate isikutega.