teisipäev, 14. oktoober 2008

Oktoobrimaasikad


See nelgike mul "muru-umbrohi", mis ime läbi ta nädal tagasi muruniitmisest pääses, ei tea.

7 kommentaari:

elfriide tramm ütles ...

mul ka ikka veel kuumaasikaid tuleb - suur tänu sulle! mõtsin, et teeks mõni päev suisa eraldi postituse neist.

Köögikata ütles ...

A kuidas nad teil punaseks lähevad? Mul ei taha mitte enam minna.

Liia käsitöö ütles ...

ma suve teisel poolel istutasin ka mõned kuumaasika taimed, olid imepisikesed, kui naabrinaise käest sain. Aga nüüd õitsevad ja olen saanud ka punaseid marju. Kui sooja jätkub, tuleb neid ehk veelgi.

MUHEDIK ütles ...

Armsad need nelgid ja maasikad ka muidugi. Ma korjan ka veel iga päev tassikese. Meil on mõned taimed valgeid ja kollaseid maasikaid ka.

Hiline ütles ...

Lähevad punaseks küll, aga huvitav, et need marjad, mis lehtede varjus, on küll natuke heledamad, aga palju suuremad. Mul külm pea kõigil õied ära võtnud, ainult neljal taimel, need kes alles sel kevadel seemnest tärksid, pole öökülmad midagi teinud.

Peaks vist ise ka sellesuvise maasika "eksperimendi" kohta kokkuvõtte tegema.
A mul suur laiskus jälle peal :)))
Pintslid jõudsid ka kohale, aga värvid otsas.

Hiline ütles ...

Aga kas keegi oskab öelda - kas need narmalised (mul kaks puhmakest seemnes kasvatatud ja aastaid ainult valgete ja heleroosade õitega) võiksid tolmleda tumepunase talinelgiga?
Muud päritolu ei oska selle murus tumepunaste talinelkide läheduses kasvava kohta arvata. Kaevasin murutükiga üles, paistab mitu taimekest olema, ja istutasin peenrasse, eks näeb, mis järgmisel suvel teeb.

MUHEDIK ütles ...

Väga paljud geneetiliselt lähedased liigid ja sordid võivad looduses hübridiseeruda. Eks seda asjaolu ju kasutataksegi teadlikult sordiaretuses.

Kui aiapidajad ei oleks nii korralikud ja igal nädalal oma aeda puhtaks ei rohiks ja pidevalt noori taimealgmeid ei hävitaks, paljuneksid nii mõnedki taimed isekülviga (millede külvamisel sageli ei ole mingeid tulemusi), sest seeme teab ise, millal pudeneda ja tärkama hakata.

Aga samamoodi võib tekkida ka väga huvitavaid uusi sorte. Ja selle nelgikese teke viitab sellele, et tema pääses just tänu sellele, et pillutas seemned murusse.

Tean meil mitut liigi-ja sordirikast aeda, kus aeg-ajalt ikka tekib iseeneslikult mingi uus hübriid. Nüüd oled siis Sina ilmselt ka nende hulgas (y)