kolmapäev, 8. oktoober 2008

Kõige ilusam aed on unistuste aed

On ju.
Seal pole kunagi ei tigusi ega mutte.
Pole kunagi põuda ega pidevaid padukaid.
Tuuled ei puhu taimi pikali.
Mitte kunagi ei kahjusta taimi ükski haigus ega kahjur.
Pole vaja rohida ega koristada äraõitsenud õisi.
Pole vaja ka lehti riisuda.
Mõtlema, et kust kuradist seda mulda ja komposti saaks ja kui koorem kohale veetakse, end hingetuks seda laiali tassides ning imestades, et kuhu neetud kohta see aastakümnetega veetud muld siis kaob.

Ja kui fantaasiast jääb puudu, istud arvuti taha ja imetled teiste aedu.
Imeilusaid aedu, mida iialgi endale ei saa, sest enda aias on alati miski vales kohas ja ... ning ...






On ju ilus? Iga kord kui vaatad on sama ilus

Mu nabrinna on minust targem - juba üle 30 aasta unistab, mida kõike ta oma aeda istutaks ja... ja vaatab telekast seebikaid.

Minu telekas on keldris, kastis.
Peaks ka tuppa tooma...

8 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Ja peris kena oleksid ju unistuste piltidel veel need lisandid ju ka:
"Mis me põllulilledest räägime, need saab aianduse fanaatik ikka kuidagi maa seest kätte, et neid siis oma aeda istutada; hullem lugu on muude looduslike objektidega. "Tont ja tuline," mõtleb aednik, silmitsedes Matterhorni või Gerlachovkat, "kui ma saaksin ka oma aeda sihukese mäe; ja siit tükikese põlismetsa koos metsahiiglastega, ja selle metsasihi, siit selle mägijõe või parem tolle järve. See haljendav luht sobiks kah kenasti mu aeda, samuti tükike mereranda, ja säärased gooti kloostri varemed oleksid ka toredad. Ning toda tuhandeaastast pärna tahaksin endale, ja see antiikne purskkaev klapiks sinna üpris hästi; või mis oleks kari põtru või mõni kaljukits, või vähemalt see igivanade paplite allee, seal see kalju, siin see jõgi, too tammesalu või see sinakasvalge kosk, või vähemalt too vaikne ja haljendav org...",

Nii, et kui kõik pildid ritta saada, võiks elada lausa paradiisis:)

Aga võib-olla saab mõni inimene ka sedasi elatud:
"Niipalju kui mina tean, ei esine mingit taimestikku pagari- ja relvaärides, auto- ja põllumajandusmasinate kauplustes, raua-, karusnaha-, paberi-, kübara- ja paljudes muudes poodides. Ametiasutuste akendel pole kas üldse midagi või on punaseid ja valgeid pelargooniume ning üldse sõltub ametiasutuste floora kas asutuse teenija või asutuse ülema tahtest ja pealehakkamisest:

Valikuvõimalused on ju suured.
Tsitaadid nagu ikka pea igaks aiapidaja elujuhtumiks "Aedniku aastast"

Sealt leiab kõike kasulikku ka muttide-tigude ja muude satikate kohta, vihma ja päikese, aga ka meiesuguste ogarate imeliku hingeelu tarvis.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Ilus on tõesti Sinu unistuste aed! Need hostad on vaatamisväärsus omaette.

elfriide tramm ütles ...

hmh, äkkki peaks ka teleka üles otsima?

Hiline ütles ...

Telekat ma veel tuppa ei toonud, aga ma tühistasin oma viimase tellimuse, kuigi istutusaugud olid varem valmis kaevatud, eile ja täna vedasin mulla ja tasandasin maa.
Vot nii. Polnud sugugi raske :)

MUHEDIK ütles ...

A mutid? Kas oled neist lahti?

Meie mõtlesime küll, et istutamisega on vast tänavu lõpp, aga tulid külla head sõbrad jälle suure haruldusega. Saime endale niisuguse pärna "Wratislaviensis", mis on puhkedes kuldne, siis roheline, aga noored kasvud suvi läbi kuldsed. Pole isegi unistada vaja, muudkui kaeva aga. Kahju, oleks su augud omale võtnud.

elfriide tramm ütles ...

jajah, mulle ka naabrinaine pakkus lillesibulaid.. ma küsisin, et kas koos kaevamisega ei saaks :)

aga ma mõtlesin natuke selle üle.. ja mõtlesin, et on, kuidas on - tööd palju ja suur segadus ja alles väike jupike rajatud .. aga ikkagi mulle kohutavalt meeldib oma aed. ma võin istuda ja seda vaadata ja no lihtsalt meeldib. isegi kõik see meeldib, mis miskite peente kaanonitega kokku ei käi.. a need polegi tähtsad - kõikse tähtsam on ikkagi see, et endale meeldiks :)

Hiline ütles ...

Kaks päeva on mutirahu, aga mees ei lubanud veel hõisata ja tõi uue ballooni.
Aga kuidas ja millega täita neid arvukaid mutikäike?

Eve Piibeleht ütles ...

Ma vist otsin teleka asemel parem "Aedniku aasta" välja, kui taguotsa nii kauaks maha saan, et lugema hakata...