neljapäev, 2. juuli 2009

Läheneme igale umbrohule individuaalselt :)))

Olen aiaäärtes naadiga ikka väga hädas, eriti veel kergkruusaga kaetud peenraotsas. Vaatamata paksule ajalehekihile, tungib ikka naat läbi.
Välja tõmmata ei saa ja pintsliga roundupi ka pintseldada, sest omadest kogemustest tean kui ruttu laguneb pealeastumisega kergkruusa all olev ajaleht.
Mõeldud ja tehtud. Vot selline värk.

Pole nüüd vaja peenardel tatsata ja lillede vahel turnida, tõstad lillelehed toikaga eest ja voila! "mütsike" naadile otsa ja väike suts. Mitte tibagi sinna kuhu pole vaja.
Pritsitud said kõik naadid, raudnõgesed (tavaline nõges juba igaks otstarbeks korjatud ja kuivatatud) ja muud raskesti kättesaadavad juurumbrohud. Suurematele taimedele ämbrikesest ja väiksematele jogurtitopsist lehtriga.
Kui oled laisk, pead olema nutikas :D

10 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Mu meelest on kõik suured leiutised pärit laiskadelt inimestelt:)))) No küll ei usu, et usin nõudepesija hakkas mõtlema nõudepesumasina peale, nii on kõigi kodumasinate ja vist ka aia-atribuutidega.
Aga sellele nutikale asjandusele võiks ju patendi võtta ja teistele laiskvorstidele tootma hakata:)

deia ütles ...

See sul väga hea leiutis. Ma samuti hädas nende aiatagustega. Kaevasin küll tõkked vahele, aga ikka tulevad. Ja siis olen veel hädas naabriaiast tulevate näärlehise kibuvitsa ja sirelite juurevõsudega - ei taha neile mürki kah panna - pärast on naabrite uhked sirelid kah kutud. Nii ma siis võitlengi nendega ja juuretõkked tunduvad vist küll ainult enda rahustuseks olevat.

Hiline ütles ...

Deia, nende juurkasvude vähendamiseks on see umbrohupõletaja asjaette. Mul el.posti juures suur omajuurne, ääristatud kividega ja sirelikasve ning umbrohtu oli ka väga raske kätte saada, proovisingi põletada, suur sirel elas rahulikult edasi, aga paari aasta pärast enam ei ühtegi kasvu, sain sinna pojengi ja leeklilled istutada. Põletiga saab teha kui taimed on ikka piisava vahega, mina olin hädas lillepuhmaste vahetus läheduses ja puhma vahel olevate umbrohtudega, kepikesega tõmbasin naadilehe puhmast välja, hoidsin lillelehed sama kepiga tiba eemal ja topsiga siis natuke roundupi udu (mul see väga hea pritslehetäide ja muude söödikute "seebitamiseks" ja taimedele seentõrjeks - ta ei pritsi, vaid märgab udutades)umbrohulehele. Kogu aia "katastroofpinna" peale kulus tiba alla 1 liitri lahu. Ja pool tundi tööd koos kahe lehtri valmistamisega, see pritsi düüsiotsik oligi vist valmistatud just minusuguse aiahooliku jaoks, et oleks hea võimalus sinna otsa midagi kruvida :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Väga hea leiutis!

Köögikata ütles ...

Lahe! :o)

kukupai ütles ...

Vau, see on asjalik! Ma ka naadiga kohutavalt hädas ju...

elfriide tramm ütles ...

mul on pritsil sarnane originaalotsik kaasas, küll mitte ümmargune, vaid selline ovaalne, et mitte öelda lapik, see kõige esimene pilt

http://agro24.ee/epood/index.php?cPath=23_33&osCsid=ab863066eec27425d76ec5a826f5a068

lepatriinu ütles ...

Lahe leiutis, hoolimata tehnikasajandist tuleb vajalikud asjad ikka ise leiutada või ratsida.

Hiline ütles ...

Mul ka sarnane lapik otsik olemas, aga tal see häda, et ei paista läbi ja kui tegutsed pika varrega liiga lillede ligidal, siis tahan ikka näha kellele see mürk selga läheb. Selle lapikuga on ainult mingit kitsast triipu mürgitada, kas kiviääri või... igatahes kiviplaatide ristumiskohal võilillepuhmast küll ei saanud

elfriide tramm ütles ...

see häda on sel lapikul jah ja ma juba mõtlesin, et peab ikka siukse ümmarguse läbipaistva ise tegema.