reede, 24. juuli 2009

Mis on ühist...

... roosil, salatil, maasikal, sibulal ja tillil?
Aga see, et nad kõik on omamoodi ilusad ja ka kõik ka söödavad ja nagu ikka - neid saab minu aias ühele pildile klõpsata :)))

Ah, et päevaliiliad hea tuju lilled?
Kui tänahommikune "saak" kiiresti ära peita


siis küll, eriti kui seda Artic Snow´d vaadata :)
Selline siis tänahommikune õis, mida ta siis tujude järgi kas näitab täies ilus, või "mossitab" oma õie rulli, täna jätkus seda head tuju tal täpselt selle ajani kui taevas pilve läks ja pilti teha tahtsin.
Ja see siis eilne õis. Ilus ja jäiselt pitsiline, vahel harva näitab oma täielikult "jäätunud" harukordset õit ka kolmandal päeval.
Siin siis oma "sõpradega" - kaselt "kingituseks" saadud seemnemedali ja nektarit maiustava kärbsega.

7 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Ilusad on Su valged. Ma vist hakkan vanaks jääma, varem peatus mu pilk enam jõulist värvi õitel, aga nüüd eelistan valgeid, roosasid:) eriti sääraseid soft pinke...
Aga kui Su saaki vaatan- kas seal panges on päevliilia lehed? Tead, mul kuri kahtlane tunne.. Kontrolli palun nende juurekaelu, kui seal midagi märkad, räägime edasi. Enne ei tahaks hirmutada.

Hiline ütles ...

Selles ämbris ainult osa kahe päeva (olin eile hommikul laisake) äraõitsenud õied. Veel vähe - enamus veel ei õitse.

Juurekaeltel hoian pidevalt silma peal, mu aed sel aastal "seenetab" täiega, ega ma muidu leebematelt karmimatele vahenditele üle läinud. Esialgu pole nagu muud märganud. Kui on miski kahtlus, anna teada.

Aga mulle teevad muret hoopis aediirised - ma pole kunagi näinud sellist tigude rünnakut aediiriste lehtedele ja kahtlus, et keegi veel, sest paari päevaga on osadel ilusad haigusvabad lehe otsad ribadeks näritud.
Polegi veel uurida saanud, olen oma luubi kuhugile... noh, kindlasti sinna kust arvasin käepärast võtta, oh, starost ne radost.

meil juba sajab :(

MUHEDIK ütles ...

Meil ka sajab:S
Kui ma tegelesin selle kärbsega, leidsin veel midagi. Ma küll teadsin, et säärane asi on maailmas olemas, aga et ta ka siia jõuab, ei uskunud. See on juurekaelamädanik ja kui see on olemas, siis pritsimine ei aita, taimed tuleb üles kaevata ja puhastada. Ka veidi pikem jutt nii tekitajast kui ravist. Avaldub aga kõigepealt lehtedel.

deia ütles ...

Ahh kui kena see valge on!! Mulle hakkavad ka järjest rohkem valged ja heledad värvid meeldima.
Ja tigusid on mul ka seeaasta hordidena. Täitsa hädas nendega kohe. Hostasid saan ainult kaugelt vaadata - + tegid ka need põrnikad oma töö.

Hiline ütles ...

Kas mõtled seda roosteseene taolist Puccinia hemerocallidis´t, leherootsu pruuniks tegevat seent Аureobasidium microstrictum või juurekaela mädanikku, mida ka "mustaks jalaks" kutsutakse, see viimane olevat küll tappev.

Lehti ma ikka kogu aeg eemaldan, selleks eraldi plekkämber kus ma selliseid vägakahtlasi asju põletan.

MUHEDIK ütles ...

Seda pucciniat meil vaevalt et on, teda pole isegi maailmas veel eriti olemas, kui välja arvata USA lõunaregioonid, ta ei talvitu meil kui aias pole vaheperemeest Patriniat (mul on Patrinia gibbosa täitsa olemas).
Mõtlen hoopis kas bakteri Phizoctonia või seene Cercospliora põhjustatud juurekaelamädanikku e "musta jalga" mõlemal juhul on ravi üks, taimi on küll võimalik päästa, aga see on jube töö. Need teised asjad meid ei tohiks ohustada, aga see küll, eriti soodne aasta kah ju.

Ma pean sülitama- need mõned teod, mis ühe taimepotiga aeda tõin, olen vist ikka hävitada suutnud, mul nende kahjustusi pole, aga aediirised kipuvad küll juba haigestuma, esialgu piirdub asi lehtedega. Pole ka ime, meie kuivi päevi võib ühe käe sõrmedel üles lugeda.

Hiline ütles ...

On teil ka sedasi olnud, et enne loed suure hulga informatsiooni, millest teada saad ainult mõned raasukesed, tüütad hulga inimesi oma pärimistega ja siis jätad viimaseks artikli, mis juba kevadel arvutisse tõmbasin, et uuriks, läheb kindlasti vaja, ja selles kõigest ilusti selgelt ja lühidalt kogu info kirjas?
http://www.greeninfo.ru/grassy/index.html/Article/_/aID/2953
Ja seda saiti ma vaatan ikka vist korra kuus kindlasti kui mitte rohkem.
Need vihmasajud ei tee tigedaks ega riku üksnes tuju, vaid mõjuvad juba rängalt mõistusele