kolmapäev, 28. aprill 2010

Midagi huvitavat idapoolt :)

See imelabidas mulle kohe väga meeldib :) Klikake pildile.



Mootorrattast tehtud kartulipanemise masin ka täitsa nutikas :)


Ma ei tea, mis jama eile selle bloggeriga, prevlewis videotega korras, aga postituses ei töötanud, panin siis viitega, huvitavad leiutised siiski.

10 kommentaari:

Tsiil ütles ...

Imelabidas oli tõesti lahe! Kus sa selle leidsid?

Hiline ütles ...

Sellist labidat olen isegi Petseris kunagi ammu näinud ja isegi proovida saanud. Mees lubas küll ka teha, aga... :)
Need videod leidsin sellelt ziza.ru saidilt, käin seda tihti vaatamas-lugemas

MUHEDIK ütles ...

Vinge värk jah, aga mulle tundub, et sellisega kaevamiseks peab maa ikka vist enne kobe olema. Söötis põldu vist sellega ei kaeva. Aga kellel kartul maas ja traktorit pole - ka muldamiseks ju suurepärane leiutis.
Mulle meeldis see habemik ja tema kostüüm kah:)

Eve Piibeleht ütles ...

Selle labida ostaks endale kohe, erti arvesse võttes, kui alatult mu selg minu suhtes viimasel ajal käitub. Kui neid keegi toodaks. Nagu tavaliselt, kisa taevani, et tööd ei ole, aga kui poodi lähed, ega sealt osta ka midagi ei ole.

elfriide tramm ütles ...

väga lahedad asjad ju!
kusjuures selle labida sarnane riistapuu oli ühes mu pandud videos ju ka - ainult et pisem!

eks peab leidma mõne metallimehe, kes selle valmis teeks - täitsa võimalik ju.

lahe, et mungad põllutöödega tegelevad - ka kuremäe kloostris harivad nunnad oma aia- ja põllumaad ju kõik ise.

aga see kardulamassin - mul on kahju, et mu vanaisa enam siinilmas pole - nemad ikka kartulit kasvatasid ja ta oleks selle masina naks-naks valmis meisterdanud! väga äge!

elfriide tramm ütles ...

nää, see. kuigi pisem ja laba asemel pulgad, on füüsikaliselt tööpõhimõte täpselt sama.

http://www.youtube.com/watch?v=TdsKdfPBeHM&NR=1


ma ikka otsin miski metallimehe ja lasen endale miski asja kokku keevitada. natsa ainult mõõte-värke vaja mõelda. "leistang" peaks ka laiem olema - nagu selle munga labidal, sedasi kulub jõudu oluliselt vähem - jõu õla reegel :)

Köögikata ütles ...

Väga äge labidas tõesti. :o)

Hiline ütles ...

Mulle kuluks praegu selline ära - 2x2 maatükikese mullasegamisest turba ja kookosega (istutan mustikaid)keel nagu koeral ripakile :)))

Eks sellega saaks ka söötis maad kaevata saama, peaasi, et ei oleks kruusane. Ja pole ka eriti raske kaevata, sest kui labidaga kaevates üritad teistpidi ringi keerata kusagil 10-15 sm paksuselt, siis see tükk veel katki koputada, kulub nii jõudu kui ka aega. Selle riistapuu surud maase 2-5 sm lõikepinnast (oleneb mulla struktuurist ja tihkusest), peaasi, et jõuaks vastuvõetava jõuga keerata ja see õhuke mullariba mureneb ise ilusti. Ja see jutt, et hea mulda segada mida tahes, kah õige. Sain ise ka seda riistapuud proovida. Petseris läks mees poistega kloostrisse vaatama, mina jäin koertega (koeri kahjuks sinna ei lastud) ümbrusse passima ja otsisin, kuskohast neile juua saaks anda, igas putkas ainult limonaad ja mullidega boržomm, ja nii viidigi meid kloostri privaatterritooriumile (tänu minu munkadele väga meeldinud njufadele) nende aeda, kus ka pühitsetud allikas. Mungad meeldisid ka mulle (olen ka Suzdali mungakloostris käinud), üldjuhul on nad väga haritud, lahked näitamaks oma tegemisi (kui saad nendega jutule) ja väga jutukad.

Tsiil ütles ...

Toredad riistad igaljuhul ja lugu ka :)

lepatriinu ütles ...

Igati ägedad riistapuud, inimesed on nii nutikad :)